Cases / GN Group

GN Group

Puljerekrutteringer under GN’s vækstrejse

Karl Johan Lisby, Head of DevOps & Framework, GN Hearing

“Kommunikationen med konsulenterne var i top. Udover de planlagte møder og telefonsamtaler var der en god overlevering af information i de mange statusmails. Kandidatpræsentationerne var rigtig positive. Det var nemt at skabe sig et personligt indtryk af alle kandidaterne ud fra konsulenternes resumé”.

Rekrutteringsprocessen hos GN

Capax er blevet ansvarlig for en række puljerekrutteringer under den store vækstrejse hos GN, heriblandt skal der rekrutteres større puljer af Audio Engineers, Cloud Engineers, Embedded Developers, Software Developers, Architects og Technical Writers.

GN, nærmere betegnet GN Audio (Jabra), er markedsledende inden for produktion af B2B audioudstyr. De specialiserer sig i professionelle audioløsninger som kontorheadsets, speakerphones til kontor og transport, trådløse earbuds, og headsets til kontaktcentre.
Under corona er det blevet nødvendigt for mange medarbejdere at arbejde hjemmefra. Det har resulteret i et kæmpe boom i behovet for professionelt audioudstyr. GN er derfor kommet i kæmpe vækst, og er allerede nu seksdoblet i størrelse. Af den grund er der opstået et akut behov for flere medarbejdere, specielt i deres Research & Development (R&D) afdeling, hvor de udvikler og tester deres audioprodukter.

Puljerekrutteringer

I forbindelse med det voksende behov for audioløsninger til hjemmekontoret, er Capax blevet GN’s HR-partner i en række puljerekrutteringer. Vi assisterer og koordinerer processerne i forhold til bl.a. interviews, personlighedstests og lønstatistikker. Til puljerne har Capax tilknyttet en konsulent, der fokuseret og målrettet arbejder på de mange rekrutteringer. På den måde kan vi effektivisere processerne og levere rekrutteringer af højeste kvalitet. For GN drejer det sig både om Arkitekter, Udviklere og Technical Writers, der hurtigt skal i gang med at udvikle koncepter og produkter. Udfordringen ved rekrutteringerne ligger dels i opgavernes tidsfølsomhed, dels i uoverensstemmelse med udbud og efterspørgsel af kandidater.

Manglen på kvalificerede kandidater i Danmark, har resulteret i at flere rekrutteringer er blevet internationale. Derfor er det vigtigt, at Capax i samarbejde med GN, hurtigt afklarer hvilke geografiske områder, der skal rekrutteres fra. Derudover skal det afdækkes om kandidaterne er teknisk tunge nok, til at de kan arbejde fra udlandet, før vi går videre med processen. I tilfælde af at kandidaterne er villige til at flytte til Danmark, skal der sørges for hurtige og kvalitetssikre integrations muligheder.

Learnings

Ved at præsentere GN for potentielle profiler hver uge og træffe hurtige beslutninger i forhold til relevante kandidater, kunne Capax skabe en stor volumen og høj hastighed i rekrutteringsprocessen. Vi lagde især vægt på udviklingsmulighederne, når kandidater skulle overbevises om at skifte job, og i nogle tilfælde flytte til et andet land. For at imødekomme det lave udbud i Københavnsområdet, fik Capax i samarbejde med kunden, udfyldt en række kontorpladser, der blev åbnet op i Aalborg. På den måde kunne vi imødekomme geografiske udfordringer, og stadig imødekomme GN’s ønske om medarbejdere on site. I alt var Capax inde og løse mere end 60 tekniske rekrutteringer. Grundet den igangværende pandemi, var flere kandidater nervøse omkring jobskifte og deres sikkerhed i en ny stilling, men efter en god dialog, lykkes det at nå til enighed om en løsning, der gavnede begge parter.

Ønsker du at høre mere om denne case?

Kontakt

Emil Plaugmann

Emil Plaugmann

Partner