Slået op: 09.09.2024

Driftskonsulent med HVAC-kompetencer

Frederiksberg Kommune / Fuldtid

 

Kan du lide at drifte og udvikle tekniske bygningsinstallationer på en stor og meget varierende ejendomsportefølje? Frederiksberg Kommunesøger en driftskonsulent indenfor tekniske installationer til Frederiksberg Kommunes Ejendomsservice- og Driftsenhed.

Stillingen som driftskonsulent til tekniske installationer

Du vil blive en del af Driftsteamet, der spiller en afgørende rolle i at drifte og servicere kommunens ejendomsportefølje med fokus på at planlægge, koordinere og styre både store og små projekter.
I rollen som teknisk driftskonsulent vil du få ansvaret for at drifte kommunens mange tekniske anlæg, som tæller ventilation, brugsvand- og varmeinstallationer. Du er desuden med til at sætte krav til de tekniske installationer, når projektenheden skal bygge nyt eller bygge om. Her vil det være din rolle at fungere som intern rådgiver for projektlederne samt varetage driftens interesser og sikre, at der vælges de rette tekniske løsninger i samarbejde med rådgivere, entreprenører og andre interessenter.

Afdelingen er en moderne FM-organisation under stadig udvikling og med højt til loftet, hvor man i høj grad selv bestemmer, hvordan man løser både mindre driftsopgaver og større projekter. Opgaverne varierer meget, og du vil derfor blive udfordret på en bred faglig palette.

Som driftskonsulent kommer dine opgaver blandt andet til at bestå i at:

  • have ansvaret for at drifte kommunens mange tekniske anlæg, der bl.a. tæller ventilation, brugsvands- og varmeinstallationer. Du vil ikke være hands-on men i stedet fungere som intern teknisk specialist og rådgiver
  • være med til at sætte krav til de tekniske installationer, når projektenheden skal bygge nyt eller bygge om
  • sikre at dine installationsprojekter gennemføres til aftalt kvalitet, tid og økonomi i tæt dialog med rådgivere, bygherre og brugere
  • sørge for daglig kontrol og fejlsøgning på tekniske anlæg, bl.a. via vores omfattende CTS-anlæg.

Du vil indgå i et ”team” på 6 medarbejdere, der arbejder sammen om de tekniske installationer. Herigennem vil du komme til at samarbejde med interne afdelinger og brugere.
Enheden arbejder også med en konkret målsætning om at blive mere digitaliseret i håndteringen af teamets opgaver, hvor der også er et stort fokus på at blive fortsat mere datadrevet, når der arbejdes med at skabe helhedsorienteret og bæredygtige løsninger i forhold til de enkelte projekter.

Det er forventet, at du har en installationsteknisk baggrund som fx. ingeniør, maskinmester eller tilsvarende og har et godt teoretisk afsæt inden for vand, varme, ventilation og CTS, som du kan anvende på ejendommene.

For at blive en sucess i rollen forventes det, at du:

  • har en bred tværfaglig forståelse af de installationstekniske faggrupper under HVAC-fagene
  • har erfaring med projektledelse af større og mindre installationsprojekter (0-15 mio. kr)
  • kan definere krav i projekter og har erfaring med rådgiverudbud, og simpelt udbudsmateriale
  • kan udføre teknisk gennemgang og fejlfinding på varme- og ventilationsanlæg
  • kan tilstands- og kvalitetsvurdere installationer for opdatering af FM-database
  • har du kendskab til beskrivelsesværktøjerne fra Molio (BIPS) og/eller erfaring med commissioning (Cx), er et plus
  • er positiv, imødekommende og ønsker at indgå i et team
  • er en god kommunikator i både skrift og tale og du kan kommunikere til mange forskellige interessenter og niveauer.

Frederiksberg Kommune tilbyder

Vi tilbyder et udviklende job i et godt socialt og fagligt miljø. Omgangstonen er uformel og præget af humor og hjælpsomhed, og vi lægger vægt på opgavesparring og fælles læring. Du får stor indflydelse på udformningen af din arbejdsdag med flextid og mulighed for hjemmearbejde.

Har du spørgsmål?

Vi benytter Capax Recruitment i rekrutteringsprocessen. Har du brug for at høre mere inden du søger stillingen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Rikke Michaelsen på telefon 42 91 06 49 eller mail rmi@capax.dk.

Vil glæder os til at læse din ansøgning. Ansøgningsfristen er den 21. oktober 2024, og ansøgning samt CV sendes via Frederiksberg Kommunes hjemmeside. Vi holder løbende ansættelsessamtaler og opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
Ansættelsesstart forventes umiddelbart at være den 1. december 2024 eller snarest muligt derefter.

Ejendomsservice og Driftsenheden er en enhed under By-, Kultur- og Miljøområdet i Frederiksberg Kommune. Vi håndterer dagligt planlagte og akutte vedligeholdelsesopgaver på den kommunale ejendomsportefølje, som er i stor variation fra klassiske palævillaer til nye moderne ejendomme. Porteføljen består af ca. 250 ejendomme fordelt på ca. 490.000 m2, bestående af alt fra skoler, daginstitutioner, biblioteker, svømmehaller, beboelsesejendomme, plejecentre mv.
Ejendomsservice og Drift har i alt 50 medarbejdere og består af 4 teams; Udvikling og Support (6 medarbejdere), Bygningsservice (11 medarbejdere), Beboelsesteamet (13 medarbejdere) og Driftsteamet hvor stillingen er placeret består af 20 medarbejdere. Alle teams ledes i dagligdagen af en teamleder, der referer til enhedschefen.

    Jobinfo

    Segment:

    By:

    Region:

    Engineering

    Frederiksberg

    Hovedstaden

     

     

    Segment: Engineering
    By: Frederiksberg
    Region: Hovedstaden

    For virksomheder
       IT-rekruttering
       Ingeniør rekruttering
       Teknisk leder rekruttering
    Ydelser
       IT-freelancer
       Ingeniør freelancer
      Outplacement
    For kandidater
    Om os

    Følg os

    Orient Plads 1, 2150 Nordhavn – Nørre Allé 22E, 1. th.
    Telefon: 70207510 – Mail: contact@capax.dk