Cases /
Dansk Sundhedssikring

Dansk Sundhedssikring

Rekruttering af CRM Tech Lead for Dansk Sundhedssikring

Capax har i tæt samarbejde med Dansk Sundhedssikring løst en rekruttering af en CRM Tech Lead – en nøgleposition for deres fremtidige vækst og teknologiske udvikling.

En vækstsucces med fokus på sundhed og trivsel

Dansk Sundhedssikring blev etableret i 2012 og er siden vokset markant. Med mere end 550.000 kunder er de Danmarks største udbyder af sundhedsforsikringer. Deres vækst har gennem de seneste seks år været bemærkelsesværdig, hvor medarbejderstaben er vokset fra 95 til 300 dygtige medarbejdere.
Dansk Sundhedssikring har en stærk kultur, der sætter sundhed og trivsel i centrum – både for deres kunder og medarbejdere. Dette gør rollen som CRM Tech Lead særligt spændende, da den indebærer:

  • Ejerskab over det tekniske fundament for CRM-systemet sammen med to andre udviklere.
  • Ansvar for at gøre systemet skalerbart og fremtidssikret.
  • En central rolle i udviklingen af et af virksomhedens kernesystemer, som direkte understøtter deres mission om at fremme sundhed og trivsel.

Sådan gik vi ind til rekrutteringen

Rekrutteringsprocessen blev en succes, fordi vi rykkede tæt på både Dansk Sundhedssikring og de potentielle kandidater. Vi agerede som trusted advisor for begge parter og sørgede for en transparent og løbende dialog.

Vi lagde gennem hele processen vægt på at fokusere på:

  • Hyppige opfølgninger: Vi fulgte tæt op for at sikre, at kandidaten følte sig tryg og klar til en potentiel jobskifteproces.
  • Afstemning af motivation og forventninger: Vi afklarede kandidatens karriereambitioner og mål allerede fra opstarten. Det gjorde det muligt for os at bringe de bedst egnede og mest motiverede kandidater i spil til stillingen. Samtidig gav det kandidaterne en klar vished om, hvilke forventninger de kunne have til rollen. På den måde sikrede vi, at begge parters forventninger var i overensstemmelse.

 

 

  • Efterlevelse af vores værdier: Hos Capax arbejder vi altid ud fra vores kerneværdier, som afspejler os og hvordan vi gerne vil have kandidater og kunder ser os. De guider vores arbejde og sikrer, at både kunder og kandidater oplever en rekruttering, der er grundig, professionel og værdiskabende. Ved konsekvent at holde fokus på disse værdier skaber vi de bedste resultater for alle parter.
    • Løfte i fælles flok: Kulturen er baseret på ansvar, passion og samarbejde. Vi støtter og inspirerer hinanden til at opnå succes samt benytter sparring på tværs af teams.
    • Can-do mindset: Vi tror på at vi kan løse selv de svære rekruttering som Trusted Advisors for både kunder og kandidater
    • Eager-to-improve: passion, motivation og “drivet” til at lære og udvikle os er essentiel hos alle vores konsulenter
    • Ordentlighed: respekt, åbenhed og professionel behandling af alle

Resultater fra vores rekruttering med Dansk Sundhedssikring

Resultatet af rekrutteringsprocessen var, at vi hurtigt fik ansat en dygtig CRM Tech Lead, der passede ind både fagligt og kulturelt. For at kunne lykkes med rekrutteringen, implementerede vi nogle nye tiltag:

  • Skriftlig klarhed: Efter opstartsmødet havde vi hverken fysiske eller online møder med kunden. Det stillede høje krav til vores skriftlige kommunikation, som skulle være skarp og tydelig i forhold til formål, forventninger og feedback. Selvom det er en atypisk procedure at undvære fysiske møder i en rekrutteringsproces, var denne tilgang meningsfuld i netop dette forløb på grund af kundens travle kalender.
  • Fleksibilitet: Det var nødvendigt at være fleksibel i forhold til kundernes behov, så vi kunne levere en løsning, der fungerede for dem.

Disse tiltag var med til at vi kunne løse rekrutteringen inden for blot tre måneder.

Ønsker du at vide mere om denne case?

Kontakt os

Emil Plaugmann

Emil Plaugmann

Partner