Vores kunde stod over for en stor oprustning af deresarkitektteam og skulle hurtigt have besat stillinger med erfarne arkitektprofileri et udfordret marked. Kunden krævede en dansktalende kandidater bosiddende ikørselsafstand til arbejdspladsen i hovedstadsområdet. Gennem vores storedatabase af IT-kandidater og markante netværk i branchen kunne kunden, medhjælp fra Capax, ansætte 5 arkitekter, to måneder efter opstart af de enkelte rekrutteringer. 

Lesson learned

  • Capax brugte den store viden om kandidatmarkedet for arkitekturprofiler samt vores netværk til en gennemtænkt tiltrækning af de rette profiler. Det er essentielt at kunne række ud til profilerne i markedet på den rette måde, for at tiltrække kandidater i et yderst headhuntet felt. 
  • Arkitektprofiler i markedet skifter ikke kun job for lønnen, men skifter og motiveres for et jobskifte gennem kompleksitet i fagligheden i stillingen sammenholdt med virksomheden brand og visioner.
  • Lønniveauerne varierer i markedet og er ikke homogent,som det ses i andre kandidatfelter. Der kan derfor være stor spredning pålønningerne, hvilket vi rådgiver vores kunder om at tage højde for.